Wij Verzekeren

Bestelautoverzekering

Een bestelauto verzeker je bij Wij. Heb je een kenteken op naam, dan moet je de bestelauto minimaal verzekeren voor de wettelijke aansprakelijkheid (WA), maar een uitgebreidere dekking kan ook. Wij helpen je graag te kiezen tussen een standaarddekking, Beperkt of Volledig Casco. De enige voorwaarde is dat je de bestelauto niet zakelijk mag gebruiken.

Daarom WIJ Bestelautoverzekering

  • Snelle schadeafhandeling
  • De polis snel in huis
  • Deskundig advies door Wij

Wat kan je gebeuren?

  • Even niet opletten en je botst zo op je voorligger in de file
  • Iemand kijkt niet goed uit tijdens het inparkeren en beschadigt je bestelauto
  • Na steenslag heb je een ster in je voorruit.

Wat is gedekt?

Er zijn drie basisdekkingen:

  • WA (wettelijke aansprakelijkheid) is verplicht en de meest beperkte dekking. Alleen de schade die jij met je bestelauto aan andere voertuigen en/of personen toebrengt, wordt vergoed. De schade aan de eigen bestelauto wordt niet vergoed.
  • WA + beperkt casco (WA-plus) dekt diefstal-, brand-, storm-, hagel- en ruitschade bovenop de gebruikelijke WA-dekking. Schade die je zelf aan je bestelauto veroorzaakt, wordt helaas niet vergoed.
  • WA + volledig casco (allrisk) vergoedt alles wat onder WA + beperkt casco valt, inclusief schade aan je bestelauto die je zelf veroorzaakt.

Daarnaast zijn meerdere uitbreidingen mogelijk:

Ongevallen voor inzittenden

Een verzekering voor de bestuurder en alle inzittenden, die uitkeert bij invaliditeit of overlijden. Het maakt niet uit wie hierbij de schuldige is. Er kan hier worden gekozen voor verschillende verzekerde bedragen. Wel is het van belang dat het juiste aantal van inzittenden wordt aangegeven (meestal het maximale aantal zitplaatsen van de auto).

Schade voor inzittenden

Deze verzekering is uitgebreider dan de Ongevallen voor inzittenden-verzekering. Deze verzekering keert uit bij zowel letselschade, als bij schade aan de bagage en/of kleding. Onder letselschade valt ook gemist loon of hulp in huishouding als gevolg van een ongeluk.

Rechtsbijstand motorrijtuigen

Je wordt aangereden. Alsof dit nog niet erg genoeg is, weigert diegene de schade te vergoeden. Een jurist helpt je dan verder. Ook gedekt zijn geschillen over de aan- en verkoop, onenigheid over de reparatie en problemen in het buitenland. Deze verzekering is geldig voor één motorrijtuig, degene waarop je de verzekering afsluit.

Verkeersrechtsbijstand

Je wordt aangereden door een auto die het rode licht negeert. Het verhalen van je letselschade kan jaren duren, maar na een lange herstelperiode heb je hier de kracht en de kennis niet voor.

De Verkeersrechtsbijstandsverzekering biedt uitkomst. Bij deze verzekering zijn alle gezinsleden meeverzekerd: in de auto, als voetganger, als fietser en in het openbaar vervoer.

Schade en nu?

Neem contact op en Wij helpen je verder. Wat er dan gebeurt, hangt af van wat er aan de hand is: wat is de schade, hoe hoog is het schadebedrag en wat is de dekking? Als er een expert nodig is, dan schakelen Wij die in.

Heb je schade buiten kantoortijden of moet de auto worden weggesleept, bel dan met onze SOS-service. Het hulpnummer staat op de groene kaart.

Hoe komt de premie tot stand?

De premie wordt gebaseerd op verschillende factoren, namelijk;

  • Soort dekking
  • Gewicht van de auto
  • Cataloguswaarde van de auto
  • Aantal schadevrije jaren
  • Postcodegebied

Veelgestelde vragen

Heb ik eigen risico?

Dit verschilt per dekking.

WA: geen eigen risico

WA Beperkt en volledig casco: hier gelden verschillende eigen risico’s. Het eigen risico is lager (of geldt helemaal niet) als de reparatie plaatsvindt door een schadegarant / glasgarant bedrijf. Neem daarom bij schade eerst contact met ons op, Wij zullen aangeven wat je het beste kunt gaan doen.

Wat is Roy-Data?

Roy-Data is een database met alle schadevrije jaren van alle auto’s. De nieuwe verzekeraar kan vervolgens de schadevrije jaren ophalen uit Roy-Data en deze gebruiken voor de nieuwe autoverzekering.

Hoe kan ik een wijziging doorgeven?

Dit kan via de telefoon, e-mail, via de website of chat.

Altijd goed advies...

  • Open ma t/m vrij 8:30 - 17:00
  • Advies via chat en telefoon
  • Direct afsluiten via onze website
  • Persoonlijk advies op ons kantoor

Bezoek

Stationsweg 3E
9726 AC Groningen

Postbus 8211
9702 KE Groningen

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.