Wij Verzekeren

Autoverzekering

Een auto op jouw naam? Dan ben je verplicht deze te verzekeren tegen de minimale dekking van wettelijke aansprakelijkheid (WA). Deze dekking is uiteraard uit te breiden naar Beperkt of Volledig Casco. Wij leggen je graag de mogelijkheden uit om je zo te helpen een keuze te maken.

Daarom WIJ Autoverzekering

  • Snelle schadeafhandeling
  • De polis snel in huis
  • Deskundig advies door Wij Verzekeren

Wat kan je gebeuren?

  • Even niet opletten in de file en je botst op de auto voor je
  • Iemand parkeert slordig in en raakt je zijspiegel
  • Een steentje slaat een ster in je voorruit

Wat is gedekt?

Er zijn meerdere verzekeringen mogelijk. De belangrijkste is de verplichte WA-verzekering voor schade aan derden.

  • WA (wettelijke aansprakelijkheid) dekt schade die jij met je auto aanricht bij iemand anders. Deze verzekering is wettelijk verplicht. De schade aan jouw eigen auto is dus niet verzekerd
  • WA + beperkt casco (WA-plus) dekt hetzelfde als de WA-verzekering, plus brand-, hagel-, storm-, diefstal- en ruitschade. Schade die je zelf aan je eigen auto veroorzaakt, wordt dus niet vergoed
  • WA + volledig casco (allrisk) is de meest uitgebreide verzekering. Alles wat onder WA-plus valt is gedekt, net als de schade aan je eigen auto. Ook als de schade jouw schuld is.

Naast deze drie basisdekkingen zijn er uitbreidingen mogelijk met de volgende dekkingen:

– Ongevallen voor inzittenden

Een verzekering die uitkeert als één van de passagiers of de bestuurder invalide wordt of komt te overlijden bij een ongeluk. Het verzekerde bedrag kies je zelf. Wel is het belangrijk dat het maximale aantal zitplaatsen bij ons bekend is.

– 3 jaar nieuwwaarde / aanschafwaarde

Je nieuwe auto daalt relatief snel in waarde. Dan is het zonde als je bij een total loss maar een deel van de nieuwwaarde vergoed krijgt. Kies dan voor de 3 jaar nieuwwaardedekking (bij een nieuwe auto) of 3 jaar aanschafwaarde (bij een occasion). Je krijgt dan een uitkering op basis van wat je auto waard was toen je hem kocht. Alleen mogelijk bij WA+ Volledig Casco.

– Schade voor inzittenden

Deze verzekering dekt letselschade en schade aan bagage en kleding. Onder letselschade valt in dit geval ook een vergoeding van gemist loon (omdat iemand niet kan werken) of hulp in de huishouding tijdens revalidatie.

– Rechtsbijstand motorrijtuigen

Je wordt aangereden, maar de ander werkt niet mee met het afhandelen van de schade. Oftewel: veel gedoe waar je niet op zit te wachten. Een jurist kan je dan helpen bij het verhalen van je schade. Ook mogelijk: hulp bij geschillen bij aan- en verkoop, onenigheid over de reparatie en problemen in het buitenland. Deze verzekering is geldig voor één auto.

– Verkeersrechtsbijstand

Je wordt aangereden door een auto die het rode licht negeert. Het verhalen van je schade kan jaren duren. Dan is het maar goed dat je Verkeersrechtsbijstand je hier doorheen helpt. Deze verzekering dekt alle gezinsleden in alle voertuigen, waarbij het niet uitmaakt wie de schade heeft veroorzaakt.

Schade en nu?

Als er wat is, bel dan gelijk met ons. Wij kijken wat je dekking is, hoeveel schade je hebt en hoe we die indienen bij de verzekeraar. Schade-expert nodigen? Wij regelen het. Buiten kantoortijden bel je met de SOS-service, het nummer staat op de groene kaart.

Hoe komt de premie tot stand?

De premie wordt gebaseerd op verschillende factoren, namelijk;

  • Soort dekking
  • Gewicht van de auto
  • Cataloguswaarde van de auto
  • Aantal schadevrije jaren
  • Postcode gebied
  • Geboortedatum

Veelgestelde vragen

Heb ik een eigen risico?

WA kent geen eigen risico. Bij beperkt en volledig casco gelden verschillende eigen risico’s. Als je de reparatie laat doen bij een schadegarant / glasgarant bedrijf, is er een lager of geen eigen risico. Neem daarom bij schade altijd eerst contact op met Wij Verzekeren.

Wat is Roy-Data?

Dit is een database waarin alle schadevrije jaren staan van verzekerden. Deze zijn op te vragen door je nieuwe verzekeraar.

Hoe kan ik een autowijziging doorgeven?

Wijzigingen geef je door via de telefoon, e-mail, of de chat. Buiten kantooruren kan je dit via de mail doorgeven. Vermeld hierbij ook je telefoonnummer zodat Wij de volgende dag contact kunnen opnemen.

Altijd goed advies...

  • Open ma t/m vrij 8:30 - 17:00
  • Advies via chat en telefoon
  • Direct afsluiten via onze website
  • Persoonlijk advies op ons kantoor

Bezoek

Stationsweg 3E
9726 AC Groningen

Postbus 8211
9702 KE Groningen

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.